Ai Consulting

Markedsføringsrådgivning

Dagens digitale verden skaper både utfordringer og muligheter, man må bare være bevisst på hva man skal se etter, hvordan man skal bruke informasjonen og ikke minst, hvordan man skal få lønnsomhet av det.

Et nødvendig «onde»:

  • For veldig mange er markedsføring et nødvendig «onde» som man vet må gjøres, men som man i mange sammenhenger ikke helt forstår effekten av. I alle fall ikke hvilken del av markedsføringen som skaper effekt.

En «jungel» av muligheter:

  • I dag, mer enn noen gang er det lett å gå seg vill i «jungelen» av muligheter omkring markedsføring. Den digitale reisen har gjort at de aller fleste kunder er vesentlig mer opplyste (og oppleste) nå enn tidligere. Det kan være særdeles krevende for en bedrift å skille seg ut i mengden av tilbydere. Knytningen mellom varemerke og merkevare er derfor viktigere enn noen gang. Dette krever i så måte en strategi og en handlingsplan.

Mer enn «salg» og «reklame»:

  • Markedsføring er mye mer enn bare «salg» og «reklame». Det handler i mye større grad om å kartlegge de mulighetene som ligger i markedet, for så å legge forholdene til rette for at produktene og/eller tjenestene blir fremstilt, etterspurt og akseptert av kunden.

  • Dette omfatter alt fra planlegging, gjennomføring og oppfølging av alle typer aktiviteter med hensikt å tilfredsstille kundenes behov og sørge for lønnsomt utbytte for bedriften.
nb_NONorsk bokmål