Ai Consulting

Om oss

Anders Gadsbøll

Anders har 36 års erfaring fra bilbransjen. Hans erfaring omfatter bilforhandler virksomhet som forhandlersjef i Ford systemet, men også som teknisk ansatt hos Volvo gjennom 10 år i både Danmark, Sverige og Norge.

Videre har Anders 12 års erfaring fra leasing- og finans hos LeasePlan, 7 års erfaring med salg av både konsept og kapitalvare, fra hans rolle i Ford og Motor Forum  og 6 års erfaring som importørsjef i både Norge og Danmark.

Anders har også tung erfaring som styremedlem i tilsammen 18 selskaper gjennom 15 år, samt i konsernledelse hos RøhneSelmer, Motor-Gruppen og Renault Nordic, som konserndirektør i tilsammen 14 år.

Anders er spesialist på 360 analyser av forhandlervirksomheter, organisasjonsledelse, endringsledelse, resultatskapning med bunnlinje optimalisering og konseptutvikling.

Anders garanterer en bunnlinje forbedring på minst 1,5%, hos de forhandlere der Ai Consulting gjennomfører sitt optimaliseringsprogram. Resultatforbedringen inkluderer Ai Consulting´ honorar, så det er i prinsippet omkostningsfritt å benytte våre tjenester.

Les mere om optimaliserings-programmet her.

Trym Jørgenrud

Trym har over 30 års erfaring fra bilbransjen og er utdannet markedsøkonom.

Trym erfaring omfatter blant annet 10 år i bilforretning som selger, salgssjef og Daglig leder. (Mitsubishi, Toyota, Fiat og Alfa Romeo er merker han har jobbet med). 

Videre har han 10 års erfaring fra Mitsubishi importør innen salg og marketing, med fokus på forhandlermarkedsføring.

Sentinel Software/CarWeb, hvor oppgavene var å utvikle produkter, samt implementere bruktbilstrategier for Ford, Møller, BOS med flere.  Var også en av initiavtakerne til Bruktbilkonferansen som startet med Bruktbil 07 og 08.  I dag lagt under NBF og gjennomføres annet hvert år med flere enn 600 deltakere fra bransjen

Har vært salgssjef i CDK (ADP), og har solgt og utviklet DMS produkter for bilforhandlere.

5 år i Autogruppen som salgssjef. 

Trym er vår spesialist på bilanalyse. Bilanalyse AS  (driftsanalyser, endringsprosesser for verksteder og bilforretninger)

Trym har også vært kursholder for Norges Bilbransjeforbund i verkstedøkonomi i flere år.

Les mer om bilanalyse her.

Tommy Harland

Tommy er vokst opp i en bilfamilie og har selv over 15 års erfaring fra bilbransjen. Foruten å ha jobbet som bilselger, har han hatt ulike lederroller i blant annet Bilia, Stenshagen Bil, Motorpool og Grangaard-systemet. De to sistnevnte som Daglig leder.

Videre har Tommy flere år som offiser fra luftforsvaret, jobbet som direktør i sikkerhetsbransjen og vært Daglig leder for et selskap innen rekruttering og bemanning for bygg og anleggsbransjen. Han har bachelor og master innen ledelse fra Handelshøyskolen BI med hovedvekt på strategi, forretningsutvikling og markedsføring.

I tillegg har Tommy jobbet med styrearbeid og som selvstendig konsulent.

Foruten sin utdannelse fra Handelshøyskolen BI, er Tommy utdannet innen digital markedsføring og prosjektledelse med henholdsvis en diploma og sertifisering. Han foreleser i dag hos Bilakademiet, hvor han er faglig ansvarlig innen markedsføring og digitalisering, i tillegg til å sitte i styret.

Tommy er vår ekspert når det handler om digital markedsføring, salgscoaching og prosjektledelse.

nb_NONorsk bokmål